21 april:Erfgoeddag ´Kaartjes van het thuisfront´

Tijdens de Eerste Wereldoorlog zijn soldaten ver weg van huis. Samen proberen ze er het beste van te maken en hun eigen thuis aan het front op te bouwen. Sommigen schilderen, anderen schrijven en nog anderen spelen kaartspelletjes om de tijd te doden.

Een speurtocht, begeleid door een gids, leidt families door de huiskamers van onze soldaten. In een spannende zoektocht verzamel je speelkaarten, verspreid in het museum. Die heb je nodig om na de rondleiding een zo stevig mogelijk kaartenhuisje te bouwen.

Kaarten sprokkelen doe je vooral door te snuisteren in ons museum. Onze gids brengt je hoog de toren in, maar wijst je ook de weg diep onder de grond waar de soldaten hun eigen veilige thuis bouwden. Kom op 21 april dus gerust maar bij ons aankloppen en ontdek zo meer over het ‘thuisfront’.

Schrijf je in via deze link