Museum aan de IJzer

100 jaar IJzerbedevaarten

Ontdek onze nieuwste tijdelijke tentoonstelling “100 jaar IJzerbedevaarten: een tragisch succesverhaal”. Reis door middel van het interactief scherm doorheen de geschiedenis van een eeuw IJzerbedevaarten.

Dat deze jaarlijkse traditie doorheen haar honderdjarig bestaan op verschillende vlakken evolueerde spreekt voor zich. Deze tentoonstelling biedt de bezoeker een uniek perspectief door de evoluties voor en tijdens WOII te vergelijken met de veranderingen die de IJzerbedevaart onderging na 1945. Tweemaal in haar geschiedenis kende de IJzerbedevaart een grote groei en vervolgens een neergang. Hoe dit precies kwam, kan u nu komen ontdekken op de eerste verdieping van Museum aan de IJzer!